Edukacja osób niepełnosprawnych intelektualnie

STUDIA PODYPLOMOWE: Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie (Oligofrenopedagogika)

Czym jest oligofrenopedagogika?

Studia podyplomowe nadają kwalifikacje, które uprawniają do wykonywania zawodu „pedagog specjalny”. Studenci otrzymają wiedzę, umiejętności i kompetencje potrzebne do podejmowania skutecznych działań edukacyjnych i rewalidacyjnych w stosunku do osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu w warunkach kształcenia specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego.

Opłaty za studia podyplomowe wynoszą jedynie 250 zł za miesiąc nauki (15 rat) lub 3200zł (jednorazowa wpłata).

Dla kogo są te studia? Profil kandydata

Studia adresowane są dla osób z wykształceniem wyższym (licencjackim lub magisterskim), które posiadają przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela. Zapraszamy osoby, które chcą podjąć pracę jako pedagog specjalny oraz nauczyciel wspomagający w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego.

Co zyskasz po ukończeniu tego kierunku? Kwalifikacje do zawodu „pedagog specjalny”

Ukończenie studiów podyplomowych na kierunku Oligofrenopedagogika pozwoli na:

  • uzyskanie przygotowania do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną na różnych stopniach – w placówkach specjalnych, integracyjnych i masowych,
  • uzyskanie przygotowania do pracy w placówkach dla osób z niepełnosprawnością intelektualną – takich jak warsztaty pracy chronionej, warsztaty terapii zajęciowej, domy pomocy społecznej, placówki dziennego pobytu i in.

Studia mają charakter studiów kwalifikacyjnych – nadają kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą/ uczniami o obniżonej normie intelektualnej warunkach kształcenia ogólnego, integracyjnego i specjalnego.

Kierunek „Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie” przygotowuje do przeprowadzenia wstępnej diagnozy, podejmowania interwencyjnych zabiegów psychokorekcyjnych oddziałujących na odchylenia rozwojowe oraz rozwija wiedzę i umiejętności do prowadzenia pracy w środowisku rodzinnym osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Słuchacze poznają najnowszą wiedzę psychologiczną i pedagogiczną; zgłębią problematykę związaną z organizowaniem pracy wychowawczo-dydaktycznej oraz terapeutycznej z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Wykształcą również umiejętności ułatwiające im dokonanie właściwego doboru treści, form, środków do indywidualnej pracy .

Praktyczny charakter studiów

Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi (zajęcia warsztatowe), gdyż dużą wagę przykładamy do metodyki pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.

Wśród prowadzących zajęcia są pedagodzy, psychologowie, terapeuci zajmujący się na co dzień osobami z niepełnosprawnością intelektualną.

Jako pedagog specjalny nauczysz się wykorzystywać: interaktywne metody pracy, tolerancji dla inności, metody dramy, metody scen rodzajowych, metodyk specjalnych.

Absolwent zdobędzie praktyczne umiejętności pracy z dziećmi poniżej normy intelektualnej. Ponadto posiądzie umiejętność dostosowania metod i form pracy do potrzeb uczniów, umiejętność konstruowania indywidualnych programów edukacyjnych oraz umiejętność pracy z uczniami ze sprzężonymi niepełnosprawnościami.

STUDIA PODYPLOMOWE: Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie (Oligofrenopedagogika)

Czym jest oligofrenopedagogika?

Studia podyplomowe nadają kwalifikacje, które uprawniają do wykonywania zawodu „pedagog specjalny”. Studenci otrzymają wiedzę, umiejętności i kompetencje potrzebne do podejmowania skutecznych działań edukacyjnych i rewalidacyjnych w stosunku do osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu w warunkach kształcenia specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego.

Opłaty za studia podyplomowe wynoszą jedynie 250 zł za miesiąc nauki (15 rat) lub 3200zł (jednorazowa wpłata).

Dla kogo są te studia? Profil kandydata

Studia adresowane są dla osób z wykształceniem wyższym (licencjackim lub magisterskim), które posiadają przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela. Zapraszamy osoby, które chcą podjąć pracę jako pedagog specjalny oraz nauczyciel wspomagający w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego.

Co zyskasz po ukończeniu tego kierunku? Kwalifikacje do zawodu „pedagog specjalny”

Ukończenie studiów podyplomowych na kierunku Oligofrenopedagogika pozwoli na:

  • uzyskanie przygotowania do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną na różnych stopniach – w placówkach specjalnych, integracyjnych i masowych,
  • uzyskanie przygotowania do pracy w placówkach dla osób z niepełnosprawnością intelektualną – takich jak warsztaty pracy chronionej, warsztaty terapii zajęciowej, domy pomocy społecznej, placówki dziennego pobytu i in.

Studia mają charakter studiów kwalifikacyjnych – nadają kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą/ uczniami o obniżonej normie intelektualnej warunkach kształcenia ogólnego, integracyjnego i specjalnego.

Kierunek „Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie” przygotowuje do przeprowadzenia wstępnej diagnozy, podejmowania interwencyjnych zabiegów psychokorekcyjnych oddziałujących na odchylenia rozwojowe oraz rozwija wiedzę i umiejętności do prowadzenia pracy w środowisku rodzinnym osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Słuchacze poznają najnowszą wiedzę psychologiczną i pedagogiczną; zgłębią problematykę związaną z organizowaniem pracy wychowawczo-dydaktycznej oraz terapeutycznej z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Wykształcą również umiejętności ułatwiające im dokonanie właściwego doboru treści, form, środków do indywidualnej pracy .

Praktyczny charakter studiów

Zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi (zajęcia warsztatowe), gdyż dużą wagę przykładamy do metodyki pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.

Wśród prowadzących zajęcia są pedagodzy, psychologowie, terapeuci zajmujący się na co dzień osobami z niepełnosprawnością intelektualną.

Jako pedagog specjalny nauczysz się wykorzystywać: interaktywne metody pracy, tolerancji dla inności, metody dramy, metody scen rodzajowych, metodyk specjalnych.

Absolwent zdobędzie praktyczne umiejętności pracy z dziećmi poniżej normy intelektualnej. Ponadto posiądzie umiejętność dostosowania metod i form pracy do potrzeb uczniów, umiejętność konstruowania indywidualnych programów edukacyjnych oraz umiejętność pracy z uczniami ze sprzężonymi niepełnosprawnościami.

Cena studiów w roku akademickim 2016/2017

KIERUNEK OPŁATA JEDNORAZOWA OPŁATA RATALNA OPŁATY MIESIĘCZNE
EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE 3 200 zł 3 raty x 1200zł 15 rat x 250zł

Promocje dla kandydatów na studia podyplomowe

1. Promocja rodzinna

„Promocja rodzinna” obejmuje wszystkich rekrutujących się na studia podyplomowe, którzy spełniają podstawowy warunek – mają w pierwszej grupie pokrewieństwa osobę lub osoby, które są absolwentami lub studentami WSZ „Edukacja” (lub innych szkół należących do OKiDZ „Edukacja”). Do pierwszej grupy pokrewieństwa zaliczani są: małżonek, dzieci, wnuki, prawnuki, rodzice, dziadkowie i pradziadkowie, pasierb, zięć, synowa, rodzeństwo, ojczym, macocha oraz teściowie.
Zniżka wynosi 10% kwoty czesnego dla osoby zapisującej się na studia (przez cały okres studiów podyplomowych w WSZ „Edukacja”).

2. Pakiet absolwencki – 10% taniej na usługi Grupy Edukacja

Absolwentom szkół „Edukacja” (licea, szkoły policealne, studia I stopnia, studia II stopnia, studia podyplomowe, kursy) przysługuje zniżka w wysokości 10 % na czesne za studia podyplomowe WSZ „Edukacja” (przez cały okres trwania studiów).

3. Promocja „2 w 1”

Promocja „2 w 1” przeznaczona jest dla studentów studiów magisterskich lub podyplomowych w WSZ „Edukacja”, którzy chcą rozpocząć studia na drugim kierunku (studiów podyplomowych). Zniżka wynosi 20% wysokości opłaty czesnego i obejmuje cały okres jednoczesnych studiów na dwóch kierunkach w WSZ „Edukacja”.
Promocje nie sumują się. Zapraszamy na studia podyplomowe w WSZ „Edukacja” i do skorzystania z jednej z naszych promocji.

Program studiów na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie

CZAS TRWANIA: 3 semestry
LICZBA GODZIN: 360 godzin (w tym 120 godzin praktyk)
Program studiów obejmuje następujące przedmioty:

  • Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie (12 godz.)
  • Podstawy regulacji prawnej dotyczące rehabilitacji osób niepełnosprawnych intelektualnie (6 godz.)
  • Rewalidacja indywidualna (12 godz.)
  • Zespoły zaburzeń wczesnorozwojowych (12 godz.)
  • Diagnoza funkcjonalna (psycho-pedagogiczna) osób z niepełnosprawnością intelektualną (12 godz.)
  • Dydaktyka specjalna (12 godz.)
  • Subdyscypliny pedagogiki specjalnej (9 godz.)
  • Techniki multimedialne w edukacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (9 godz.)
  • Pedagogika specjalna (9 godz.)
  • Metodyka nauczania początkowego w szkole specjalnej (12 godz.)
  • Arteterapia (9 godz.)
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (12 godz.)
  • Metody terapii opóźnień i zaburzeń rozwoju (12 godz.)
  • Metodyka nauczania i wychowania niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim (12 godz.)
  • Metody terapii osób z głębszą i głęboką niepełnosprawnością intelektualną (12 godz.)
  • Metody terapii i wsparcia rodziny dziecka z niepełnosprawnością (12 godz.)
  • Metodyka wychowania w internacie i innych placówkach rehabilitacyjnych (12 godz.)
  • Metody pracy rehabilitacyjno- wychowawczej osób z niepełnosprawnością (12 godz.)
  • Warsztat pamięci (9 godz.)
  • Projektowanie planów i programów edukacyjnych (9 godz.)
  • Podstawy neurologii i psychiatrii dziecięcej (12 godz.)
  • Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną (12 godz.)

Wykładowcy

Opiekun naukowy kierunku: dr Agnieszka Jędrzejowska

mgr Danuta Buczek – psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny. Absolwentka m.in.: Studium Socjoterapii, Szkoły Trenerów, Andragogiki. Ukończyła liczne szkolenia, ma uprawnienia do orzekania o niepełnosprawności. Uczestniczyła w projektach, m.in.: System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół, Krajowa rama kwalifikacji, E-Compared – Europejskie badania porównawcze nad efektywnością interwencji internetowej dla osób z depresją. Od wielu lat zajmuje się diagnozą i terapią psychologiczną, prowadzi warsztaty szkoleniowe dla różnych grup odbiorców, jest wykładowcą na studiach podyplomowych.

dr Krystyna Ostapiuk - adiunkt w Katedrze Pedagogiki WSZ Edukacji we Wrocławiu, Rekomendowany  Trenerska II stopnia,  Polskie Towarzystwo Psychologiczne w Warszawie,  nr rekomendacji 264, Terapeuta, Badacz i wykładowca, autor ponad 40 publikacji naukowych wydanych w kraju, jak i za granicą. Od 2004 roku prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych WSZ „Edukacja” Od wielu lat zajmuje się diagnozą i terapią psychologiczną, terapią pedagogiczną prowadzi warsztaty szkoleniowe. treningi dla różnych grup odbiorców. Jest opiekunem specjalizacji Terapia Pedagogiczna.

dr Iwona Jagoszewska, doktor nauk humanistycznych UWr, surdopedagog i pedagog porównawczy, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego wykładowca w Instytucie Pedagogiki we Wrocławiu. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem edukacji i rehabilitacji osób niesłyszących. Autorka licznych publikacji naukowych związanych z niesłyszącymi m.in.  o roli kompetencji komunikacyjnych w tworzeniu integracyjnej przestrzeni społecznej. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli w Projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz wykłady w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Nauki.

dr Jolanta Lipińska-Lokś, pedagog opiekuńczy i specjalny, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej i Profilaktyki Społecznej w Uniwersytecie Zielonogórskim i starszy wykładowca w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Głogowie. W działalności naukowej podejmuje wątki niepełnosprawności ludzkiej, społecznej integracji osób (szczególnie dzieci) z niepełnosprawnością. Autorka, współautorka, współredaktorka licznych publikacji z zakresu szeroko rozumianej pedagogiki specjalnej. Nieobca jest jej także problematyka niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży. Współpracuje w środowisku lokalnym z podmiotami zajmującymi się wsparciem osób z niepełnosprawnością i ich rodzin oraz osób zagrożonych niedostosowaniem i wykluczeniem społecznym.

dr Maciej Rosiński – lekarz specjalista neurologii dziecięcej i pediatrii, z wieloletnim doświadczeniem w pracy w lecznictwie ambulatoryjnym i szpitalnym, na Oddziale Neurologii Dziecięcej oraz na Oddziałach Pediatrycznych o różnych profilach. W swojej codziennej pracy diagnozuje i leczy dzieci w każdym wieku z różnymi chorobami neurologicznymi, niemowlęta z zaburzeniami rozwoju, a także konsultuje starsze dzieci ze schorzeniami psychiatrycznymi na Oddziałach Psychiatrycznych. Posiada licencję Polskiego Towarzystwa Neurofizjologii Klinicznej z zakresu elektroencefalografii, która uprawnia do opisywania badań EEG, wykonuje również badania EMG (elektromiografia) w diagnozowaniu schorzeń nerwowo-mięśniowych. Wydaje także opinie jako biegły sądowy.

prof. dr hab. Mirosława Wawrzak- Chodaczek, profesor w Uniwersytecie Wrocławskim. Kierownik Zakładu Pedagogiki Mediów w Instytucie Pedagogiki. Kierownik Stacjonarnych Studiów Doktoranckich Pedagogiki. Członek Wrocławskiego Towarzystwa Naukowego. Badacz i wykładowca, autor ponad 90 publikacji naukowych wydanych w kraju wydanych w kraju, jak i za granicą. Członek rady redakcyjnej w „Dyskursach Młodych Andragogów” i rocznika „Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne”. Badania i zajęcia w zakresie specjalności: komunikacja społeczna, media i edukacja, public relations, zabezpieczenie społeczne. Była organizatorem wielu konferencji naukowych.

mgr Grzegorz Krumin, wieloletnie doświadczenie akademickie oraz w pracy logopedycznej jak i wychowawczej z młodzieżą. Diagnoza i terapia logopedyczna osób z ciężkimi zaburzeniami neurologicznymi. Ukończone studia magisterskie z zakresu pedagogiki specjalnej. Podyplomowe studia z zakresu logopedii ogólnej. Specjalistyczne studium neurologopedii. Posiada Certyfikat Terapeuty Mowy Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Mowy należącego do The International Association of Logopedics and Phoniatrics, Certyfikat EEG Biofeedback. Ukończone szkolenia: Diagnoza i terapia osób z zaburzeniami osobowości, Zachowania samobójcze- diagnoza i pomoc psychologiczna.

Chcesz rozpocząć studia? Zarejestruj się online na kierunku: Edukacja osób niepełnosprawnych intelektualnie
Przejdź do rekrutacji online
Potrzebujesz więcej informacji?
Podaj nam swój adres e-mail lub numer telefonu, a skontaktuje się z Tobą nasz Opiekun Kandydata, który odpowie na wszelkie Twoje pytania.