Zarządzanie oświatą

Wykładowcy

Opiekun naukowy kierunku: mgr Maria Węglowska – Wojt

mgr Ewa Norkowska
prof. Janusz Czerny
mgr Małgorzata Czerwiec
mgr Katarzyna Wawrzyniak
mgr Jadwiga Iwanowska
mgr Bogumiła Mandat

STUDIA PODYPLOMOWE: Zarządzanie oświatą z zastosowaniem narzędzi coachingowych

Zarządzanie oświatąCzym jest Zarządzanie oświatą z zastosowaniem narzędzi coachingowych?

Te studia podyplomowe mają na celu wyposażenie absolwentów w wiedzę i umiejętności potrzebne do efektywnego i kreatywnego zarządzania szkołami i placówkami oświatowymi.

Ukończenie kierunku Zarządzanie oświatą z zastosowaniem narzędzi coachingowych łączy się z uzyskaniem kwalifikacji do wykonywania pracy w obszarze zarządzania, które obejmuje również coaching, we wszystkich typach szkół i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych, czy organach nadzorujących działalność oświatową.

Koszt studiów to jednorazowa opłata w wysokości 3000 zł, którą można zamienić na wygodnych dziesięć miesięcznych rat po 340 zł każda.

Dla kogo jest Zarządzanie oświatą? Profil kandydata

Studia adresowane są do osób, które interesuje oświata i zajmują się jej problematyką. Te studia podyplomowe mogą być atrakcyjne dla osób, które już pracują w jednostkach samorządu terytorialnego, kandydatów na dyrektorów szkół i placówek oświatowych oraz innych przygotowujących się do pełnienia funkcji kierowniczych w oświacie.

Zarządzanie oświatą skierowane jest także do osób, które chcą zwiększyć efektywność pracy za pomocą narzędzi, jakie daje coaching.

Uczestnikami studiów mogą być nauczyciele posiadający odpowiedni poziom wykształcenia, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz.U. Nr 184, poz. 1436 z późn. zm).

Co zyskasz po ukończeniu tego kierunku? Uprawnienia do zajmowania stanowisk kierowniczych w oświacie

Studia mają charakter kwalifikacyjny. Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych potwierdzające uprawnienia do zajmowania stanowisk kierowniczych we wszystkich typach szkół i placówek oświatowych podległych ustawie o systemie oświaty, na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach placówek z dnia 27 października 2009 r. ze zmianą z dnia 8 listopada 2011r. Dz.U. 2009 nr 184 poz. 1436

Po dwóch semestrach absolwenci zakończą studia podyplomowe z:

  • kwalifikacjami do zajmowania stanowisk kierowniczych w oświacie;
  • rozwiniętymi kompetencjami w zakresie planowania działań, komunikacji z pracownikami oraz zarządzania oświatą;
  • znajomością nowoczesnych trendów w zarządzaniu;
  • znajomością narzędzi i metod pracy, jakie daje coaching.

Czy studia mają wymiar praktyczny?

Ponad połowa zajęć realizowana jest w formie ćwiczeń i warsztatów przygotowujących do sprawowania funkcji kierowniczych w szkole. Absolwenci zdubędą praktyczne umiejętności planowania pracy własnej oraz zespołu nauczycieli.

Nauczą się tworzenia dokumentów (zarządzania, decyzje administracyjne), związanych z prawem wewnątrzszkolnym. Każdy będzie miał możliwość przećwiczenia trudnych sytuacji w kontaktach z ludźmi – nabędzie umiejętności radzenia sobie ze stresem. Do pracy przyda się również doświadczenie w zakresie coachingu.

Absolwent będzie posiadać wiedzę o stosowaniu prawa w praktyce szkolnej. Zdobytą wiedzę i umiejętności będzie umiał wykorzystać w zarządzaniu ludźmi i majątkiem.

Cena studiów w roku akademickim 2017/2018

KIERUNEK OPŁATA JEDNORAZOWA OPŁATA RATALNA OPŁATY MIESIĘCZNE
ZARZĄDZANIE Z ZASTOSOWANIEM NARZĘDZI COACHINGOWYCH 3000 zł 2 raty x 1600 zł 10 rat x 340 zł

Promocje dla kandydatów na studia podyplomowe

1. Promocja rodzinna

„Promocja rodzinna” obejmuje wszystkich rekrutujących się na studia podyplomowe, którzy spełniają podstawowy warunek – mają w pierwszej grupie pokrewieństwa osobę lub osoby, które są absolwentami lub studentami WSZ „Edukacja” (lub innych szkół należących do OKiDZ „Edukacja”). Do pierwszej grupy pokrewieństwa zaliczani są: małżonek, dzieci, wnuki, prawnuki, rodzice, dziadkowie i pradziadkowie, pasierb, zięć, synowa, rodzeństwo, ojczym, macocha oraz teściowie.
Zniżka wynosi 10% kwoty czesnego dla osoby zapisującej się na studia (przez cały okres studiów podyplomowych w WSZ „Edukacja”).

2. Pakiet absolwencki – 10% taniej na usługi Grupy Edukacja

Absolwentom szkół „Edukacja” (licea, szkoły policealne, studia I stopnia, studia II stopnia, studia podyplomowe, kursy) przysługuje zniżka w wysokości 10 % na czesne za studia podyplomowe WSZ „Edukacja” (przez cały okres trwania studiów).

3. Promocja „2 w 1”

Promocja „2 w 1” przeznaczona jest dla studentów studiów magisterskich lub podyplomowych w WSZ „Edukacja”, którzy chcą rozpocząć studia na drugim kierunku (studiów podyplomowych). Zniżka wynosi 20% wysokości opłaty czesnego i obejmuje cały okres jednoczesnych studiów na dwóch kierunkach w WSZ „Edukacja”.
Promocje nie sumują się. Zapraszamy na studia podyplomowe w WSZ „Edukacja” i do skorzystania z jednej z naszych promocji.

Program studiów na kierunku Zarządzanie oświatą z zastosowaniem narzędzi coachingowych

CZAS TRWANIA: 2 semestry
LICZBA GODZIN: 240 (w tym 30 godz. praktyki kierowniczej)

Program studiów obejmuje następujące moduły:

  • Ogólna teoria organizacji i zarządzania (15 godz.) wykłady aktywne

W ramach tego modułu słuchacze poznają zagadnienia dotyczące rozwoju teorii organizacji i zarządzania, podstaw sprawnego działania w tym zarządzania kryzysowego w szkole, kultury organizacji oraz jej rozwoju. Zastanowią się nad różnicą miedzy biurokracją a biurokratyzmem. Zostaną wprowadzenie w zagadnienia związane z coachingiem, poznają narzędzia pracy coachingowej.

  • Prawo w oświacie 33 godz., w tym (24 godz.) wykłady, (9 godz.) ćwiczenia

Uczestnicy studiów zapoznają się z przepisami ustaw: Karta nauczyciela, o systemie oświaty, Kodeks pracy oraz niektórych okołoświatowych. Poznają przepisy wykonawcze do nich. Nauczą się stosować prawo w sytuacjach szkolnych. Tworzenie prawa wewnątrzszkolnego.

  • Psychologia i coaching w zarządzaniu szkołą, placówką oświatową 18 godz.), w tym (9 godz.) wykłady, (9 godz.) ćwiczenia

Uczestnicy studiów poznają znaczenie komunikacji w budowaniu właściwych relacji między ludźmi, zrozumieją, ze konflikt może przyczynić się do zmiany wizerunku organizacji, wzmocnić ją, osłabić lub doprowadzić do zmiany. Słuchacze poznają zasady prowadzenia negocjacji oraz mediacji. Omówią zasady motywowania pracowników. Stres, wypalenie zawodowe – jak pokonywać te stany

  • Kierowanie zmianą (27 godz.), w tym (12 godz.) wykłady (15 godz.) ćwiczenia

Uczestnicy studiów zapoznają się z pojęciem zmiany i innowacji, zachowaniem ludzie w sytuacji zmiany, warunkami powodzenia we wprowadzaniu zmiany oraz strategie wprowadzania zmiany. Poznają zasady tworzenia planów rozwoju szkoły, placówki. Zapoznają się z zarządzaniem przez cele oraz planowaniem realizacji celów. Przeprowadzą ćwiczenie praktyczne z zakresu wyznaczania i realizacji celów.

  • Zarządzanie jakością i mierzenie jakości pracy (39 godz.), w tym (15 godz.) h wykłady, (24 godz.) ćwiczenia

Uczestnicy studiów zapoznają się z pojęciem prowadzenia nadzoru pedagogicznego przez dyrektora szkoły, placówki, ewaluacji wewnętrznej, zewnętrznej. Poznają definicję jakości, różne systemy jakości w tymTQM. Określą koncepcje rozwoju szkoły poprzez wyznaczania priorytetów. Zapoznają się z wymaganiami państwa wobec szkół, placówek. Określą działania szkoły, które mogą spełniać oczekiwania państwa. Przedyskutują znaczenie etycznego działania dyrektora.

  • Kierowanie i administrowanie placówka oświatową (27 godz.), w tym (18 godz.) wykłady, (9 godz.) ćwiczenia

Uczestnicy studiów zapoznają się z obowiązkami, uprawnieniami i odpowiedzialnością dyrektora szkoły, placówki. Poznają czynności kierownicze, określą rodzaje decyzji kierowniczych. Poznają style i strategie kierowania, prowadzenia polityki kadrowej, remontów i inwestycji. Zapoznają się z zasadami prowadzenia kontroli zarządczej oraz prowadzeniem polityki finansowej oraz przetargów w szkole.

  • Organizacja procesu pedagogicznego szkoły, placówki w warunkach reformy systemu edukacji (33 godz.), w tym (9 godz.) wykładów, 24 (godz.) ćwiczeń

Uczestnicy studiów poznają zakres odpowiedzialności prawnej nauczycieli, zasady organizacji i dokumentowania pracy rady pedagogicznej – regulamin, uchwały. Dowiedzą się czym jest program placówki. Jak należy organizować pomoc psychologiczno – pedagogiczna dla uczniów. Czym jest doskonalenie zawodowe nauczycieli i należy je organizować. Omówią działania dyrektora jako coachera, mentora. Zastanowią się jak można wykorzystać narzędzia z coachingu w pracy z zespołem nauczycieli lub indywidualnym nauczycielem. Określą pożądane cechy coachera. Poznają charakterystyczne postawy rodziców wobec szkoły i omówią zasady postępowania, prowadzenia rozmowy z tymi typami rodziców.

  • Informatyka oray zarządzanie oświatą (9 godz.) ćwiczenia
  • Seminarium dyplomowe (9 godz.).

* Z ważnych przyczyn opiekun merytoryczny może dokonać zmian w programie studiów.

Wykładowcy

Opiekun naukowy kierunku: mgr Maria Węglowska – Wojt

mgr Ewa Norkowska
prof. Janusz Czerny
mgr Małgorzata Czerwiec
mgr Katarzyna Wawrzyniak
mgr Jadwiga Iwanowska
mgr Bogumiła Mandat

Chcesz rozpocząć studia? Zarejestruj się online na kierunku: Zarządzanie oświatą
Przejdź do rekrutacji online
Potrzebujesz więcej informacji?
Podaj nam swój adres e-mail lub numer telefonu, a skontaktuje się z Tobą nasz Opiekun Kandydata, który odpowie na wszelkie Twoje pytania.