Plastyka
Przygotuj się do rozwijania swoich umiejętności nauczania plastyki dzięki studiom podyplomowym, które zwiększą Twoją wiedzę o sztukach plastycznych i umożliwią zdobycie formalnych uprawnień do nauczania tego przedmiotu w szkołach publicznych.
Studia podyplomowe przygotowujące do prowadzenia zajęć plastycznych na II i III etapie edukacyjnym pozwalają absolwentom na uzyskanie formalnych uprawnień do nauczania przedmiotu Plastyka w szkołach publicznych. Opłata za studia wynosi 3900 zł i może zostać wpłacona jednorazowo lub rozłożona na 15 wygodnych miesięcznych rat w wysokości 290 zł. Studia są skierowane przede wszystkim do nauczycieli, którzy posiadają kwalifikacje pedagogiczne, ale nie posiadają kwalifikacji w zakresie prowadzenia zajęć z przedmiotu Plastyka. Adresatami programu są również pedagodzy zatrudnieni w szkolnictwie specjalnym, pracownicy placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz terapeutycznych, pracownicy placówek kulturalno-oświatowych, a także osoby pragnące pracować w takich placówkach.
Trwa promocja – zapisz się do 4 października i zapłać 0 zł za wpisowe!
Cel studiów
Ukończenie studiów podyplomowych pozwala na zwiększenie kompetencji w zakresie edukacji artystycznej. Program przygotowuje do prowadzenia przedmiotu Plastyka oraz umożliwia poznanie i praktyczne zastosowanie współczesnych koncepcji pedagogicznych w dziedzinie sztuk plastycznych.
Podczas studiów zdobywa się umiejętności manualne i poznaje się różnorodne techniki plastyczne, co przyczynia się do rozwoju zmysłu artystycznego i kreatywności. Słuchacze nabędą także umiejętności samodzielnego konstruowania planów i programów nauczania, uwzględniających interdyscyplinarność.
Profil kandydata
Studia mają charakter kwalifikacyjny zgodny z wymogami Ministra Edukacji Narodowej, co umożliwia prowadzenie zajęć plastycznych na II i III etapie edukacyjnym. Podczas zajęć realizowane są liczne zadania praktyczne, które rozwijają kreatywność plastyczną. Program obejmuje malarstwo, rysunek, formy przestrzenne i warsztaty artystyczne. W trakcie zajęć kładziony jest duży nacisk na wykształcenie w słuchaczu naturalnej kreatywności oraz biegłego warsztatu manualnego. Słuchacze nabywają praktycznych umiejętności, co pozwala na efektywne prowadzenie przedmiotu Plastyka oraz różnego rodzaju zajęć i warsztatów artystycznych. Zajęcia prowadzone są w oparciu o metody aktywizujące, takie jak prace w grupach projektowych, case study, tworzenie scenariuszy zajęć oraz wyjścia w teren do placówek kulturalnych.
Liczba semestrów: 3
Ilość godzin: 300
Praktyki: 60 godzin
Forma studiów:
stacjonarne
Koszt studiów
Koszt semestru
Koszt miesięczny
Ramowy program studiów
- Historia sztuki (12 godz.)
- Sztuka współczesna (9 godz.)
- Rysunek (9 godz.)
- Podstawy malarstwa (9 godz.)
- Kompozycja brył i płaszczyzn (9 godz.)
- Edukacja intermedialna (9 godz.)
- Dydaktyka i metodyka nauczania plastyki (18 godz.)
- Historia sztuki (6 godz.)
- Sztuka współczesna (6 godz.)
- Rysunek (9 godz.)
- Podstawy malarstwa (9 godz.)
- Rzeźba i elementy ceramiki (9 godz.)
- Grafika warsztatowa (6 godz.)
- Edukacja intermedialna (6 godz.)
- Warsztat obrazu ruchomego (9 godz.)
- Dydaktyka i metodyka nauczania plastyki (21 godz.)
- Grafika warsztatowa (6 godz.)
- Projektowanie graficzne (9 godz.)
- Fotografia (9 godz.)
- Warsztat obrazu ruchomego 6 godz.)
- Plener plastyczny (15 godz.)
- Rzeźba i elementy ceramiki (9 godz.)
- Dydaktyka i metodyka nauczania plastyki (21 godz.)
- Projekt interdyscyplinarny (6 godz.)
- Konsultacje przed egzaminem (3 godz.)
Poznaj naszych wykładowców
W 2009 roku obroniła dyplom na Wydziale Malarstwa i Rzeźby w Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, absolwentka Podyplomowych Studiów Pedagogicznych w WSZ Edukacja. Akredytowany Coach International Coach Federation. Artystka i kuratorka. Jedna z kuratorów programowych Międzynarodowego Triennale Rysunku. Prowadzi zajęcia we Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowni Multimediów oraz przedmiot Działania i Struktury Wizualne. Przeprowadziła liczne warsztaty artystyczne dla młodzieży, specjalizując się w międzykulturowym i międzyprzedmiotowym nauczaniu zintegrowanym. W latach 2012 – 2014 pracowała jako nauczyciel i tutor we Wrocławskiej Szkole Międzynarodowej, pracując z dziećmi od lat 3 do 17, prowadząc przedmioty Visual Arts oraz Design Technology
Profesor nadzwyczajny, doktor habilitowany w dziedzinie sztuk pięknych. Kierownik Katedry Rysunku w Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu. Prowadzi jedną, z cieszących się największą popularnością wśród studentów, Pracownię Rysunku oraz pracownię Intermediów. Dyrektor artystyczny Międzynarodowego Triennale Rysunku. Ma na swoim koncie wiele wystaw indywidualnych i zbiorowych.
Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu. Ukończyła kierunki: ceramikę i malarstwo. Aktywnie działa z dziećmi i młodzieżą realizując artystyczne projekty multimedialne i związane z przestrzenią publiczną.”
Nauczyciel dyplomowany z wielonauczyciel dyplomowany plastyki, historii sztuki, wiedzy o kulturze LO nr XII we Wrocławiu od 2002, w latach 1986-2005 zatrudniona w LO nr V we Wrocławiu, w latach 1993-2002 doradca metodyczny ds. plastycznej aktywności twórczej w Pracowni Rozwoju przez Sztukę i Teatr. Od ponad 10 lat dzieli się wiedza i doświadczeniem z nauczycielami na studiach podyplomowych „Wiedza o sztuce” organizowanych przez Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego, a od 2014 na studiach podyplomowych dla nauczycieli sztuki Wyższej Szkoły Zarządzania „Edukacja” we Wrocławiu.letnim doświadczeniem. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego kierunek -Geografia nauczycielska. Ukończyła Podyplomowe Studium Wiedzy o Śląsku. Nauczyciel geografii i przyrody, koordynator ścieżek edukacyjnych i opiekun koła turystycznego.
Ukończył kulturoznawstwo na Uniwersytecie Wrocławskim. Zajmuje się dźwiękiem i obrazem, zarówno w praktyce jak i w teorii. Nagrywał płyty i koncertował z zespołami: AGD, Robotobibok, Małe Instrumenty a aktualnie – Kristen.W 2006 roku wystawą „Niewidzialna mapa Wrocławia” debiutował w BWA Wrocław, galeria Awangarda.Efektem projektu była publikacja przewodnika po Wrocławiu w całości opartego na refleksji i wiedzy niewidomych mieszkańców. Rozwija działania i projekty w obszarze wielu mediów i na ich przecięciu: malarstwo, film eksperymentalny, instalacja, sound art. W pracy teoretycznej tropi dźwięk zawarty w obrazie i obraz ukryty w falach i strukturach dźwiękowych.Preferuje tradycyjne, analogowe techniki pracy. Jest doktorantem w Katedrze Sztuki Mediów Wrocławskiej ASP.
Ukończył z wyróżnieniem wrocławską Akademię Muzyczną, jest czynnie koncertującym muzykiem, chórmistrzem i pedagogiem. Prowadzi warsztaty emisji głosu, organizuje festiwale, koncerty i audycje muzyczne. Jest autorem wielu artykułów, nagrań i publikacji muzycznych.
Potrzebujesz więcej informacji?
Podaj nam swój adres e-mail, a skontaktuje się z Tobą nasz Opiekun Kandydata, który odpowie na wszelkie Twoje pytania.